messe2

Foreningen

Brahma Kumaris i Danmark fungerer som en almindelig forening med vedtægter, en bestyrelse og årlige generalforsamlinger. Hvert år i marts indkaldes (via mail og opslagstavle) til generalforsamling, som normalt ligger i maj måned. Bestyrelsen består af 5 personer, som mødes ca. en gang om måneden. Foreningens regnskaber revideres af revisorer, før de sendes til kommunen og skattevæsenet.

Brahma Kumaris i Danmark blev i 1997 godkendt af Kirkeministeriet som et trossamfund.

Foreningens økonomi løber rundt alene på baggrund af frivillige bidrag. Disse kommer fra foreningens faste brugere og støtter her i Danmark, og fra kursister, der har taget et eller flere af centerets kurser i positiv tænkning, meditation og indre ledelse. Desuden har ca. 70 personer valgt at betale et fast beløb af varierende størrelse hver måned.

Årsberetninger

Man kan læse mere om tidligere aktiviteter i vores årsberetninger: